Friday, 27 December 2013

15 PERKARA ALLAH ANUGERAHKAN KEPADA WANITA


1. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.

Thursday, 19 December 2013

LEBIH 30 RIBU CALON PMR 2013 PEROLEHI SEMUA 'A'


PUTRAJAYA, 19 Dis  – Sebanyak 30,988 atau 7.33 peratus daripada 462,940 calon Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2013 memperoleh gred A dalam semua mata pelajaran, berdasarkan keputusan yang diumumkan hari ini.
Ketua Pengarah Pelajaran Datuk Dr Khair Mohamad Yusof berkata keputusan itu lebih baik berbanding 30,474 orang pada 2012 iaitu meningkat 0.41 peratus atau 514 calon.

SELURUH NEGARA CHINA DILANDA PENCEMARAN UDARA YANG TERUK


Baru-baru ini 104 bandaraya di China telah dilaporkan mengalamai Indeks Pencemaran Udara (IPU) yang tinggi dengan mencecah 300mcg/meter iaitu 12 kali ganda daripada yang sepatutnya.

Tuesday, 17 December 2013

KENALI BARANGAN DIPERBUAT DARI KULIT BABI

PENTING!! Kenali Ciri-Ciri Barangan Daripada Kulit Babi. Tengok dan perhatikan betul-betul struktur kulit yang digunakan. Oleh sebab struktur kulit babi..

Selaku umat Islam, kita sewajarnya lebih peka dan berhati-hati dalam membeli sesuatu barangan kulit terutama kasut dan beg tangan. Berikut adalah cara untuk mengenal pasti sesuatu barangan itu diperbuat daripada kulit babi:

Wednesday, 11 December 2013

FAKTA MENGENAI PUTRAJAYA



Selain Mekah & Madinah, PUTRAJAYA adalah satu-satunya bandar di dunia yg tiada GEREJA, TOKONG, KUIL, BIARA & seumpamanya....Yang ada hanyalah Masjid & Surau..

TIPS MENJAGA BUAH PINGGANG

** Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram ,buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.

SOKONG PRODUK BUMIPUTERA


Sokong Sardin melayu jati bumiputera Islam:

1.Sardin King Cup
(King Cup beli dari 'buatan Malaysia' sahaja)
2.Sardin Adabi
3.Sardin Classfoods Mackerel
4.Sardin Pertima
5.Sardin Agromas
6.Sardin HPA

GULA-GULA GETAH DAN JELI DARI KULIT BABI


Melayu kunyah dan telan kulit babi tanpa mereka sedari.....80% produk gula gula getah dan jeli telah disahkan adalah dari kulit babi jika tiada logo halal jakim. Industri gula gula getah dan jeli sememangnya dimonopoli oleh kaum cina. Jadi pada mereka yang masih mahu makan gula gula getah atau jeli, pastikan ada logo halal Jakim. Kerana kajian sudah mengesahkan 80% gula gula getah dan jeli majoriti yang tiada logo halal Jakim adalah dari kulit babi.

Monday, 2 December 2013

GUNUNG KERIANG - SEMAKIN DILUPAKAN

Gunung Keriang kian sepi

ALOR SETAR  -  Apabila disebut nama Gunung Keriang, di sini, pastinya orang awam khususnya masyarakat setempat dan pelancong tempatan terkenang keunikan batu kristal semula jadinya.

Sunday, 1 December 2013

JAGALAH KESIHATAN GIGI UNTUK SENYUMAN YANG MANIS

MASALAH gigi bukan sahaja disebabkan kurang menjaga kebersihan gigi tetapi juga disebabkan tabiat yang dilakukan sehari-hari. Berikut disenaraikan lima tabiat yang mungkin tidak kita disedari yang mana perlu dijauhi bagi melindungi kesihatan gigi. 

GAJAH MATI KERANA SEMBELIT


Miami : Seekor gajah Asia berusia 41 tahun mati akibat sembelit di Zoo Miami, lapor media.

Gajah dikenali sebagai Maude itu dilaporkan rebah sebelum mati dalam tempoh kurang seminit ketika menjalani pemeriksaan pada pagi Rabu lalu.

Saturday, 30 November 2013

AWAS ! UBAT GIGI ANDA !

APAKAH MAKNA WARNA DI BELAKANG UBAT GIGI | Pernahkah anda mengambil tahu apakah maksud garisan berwarna yang dilabel di belakang ubat gigi yang anda beli?

Friday, 29 November 2013

PERKARA YANG PERLU ANDA LEPASKAN UNTUK NIKMATI HIDUP BAHAGIA


Setiap orang mempunyai satu matlamat yang sama dalam hidup iaitu untuk hidup bahagia. Faktor sebenar yang menghalang kita daripada mencapainya adalah diri kita sendiri. Sedar tak sedar kita terlalu mengehadkan pergerakan kita hanya kerana kita pernah melalui pengalaman buruk. 

Thursday, 28 November 2013

WANITA CANTIK VS WANITA JELEK

  VS  

Gambar hiasan jer...

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman…
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer…

BANK OF ENGLAND SIMPAN JONGKONG EMAS BERNILAI RM750 BILION

Inilah gudang simpanan emas bank of England yang dikatakan mempunyai jumlah simpanan jongkong emas bernilai RM 750 billion! 


Sunday, 24 November 2013

MAJLIS PERKAHWINAN BERDARAH


Aden : Satu majlis perkahwinan di Yaman bertukar tragedi apabila seorang tetamu lelaki yang menari dengan meniru gaya penyanyi Gangnam Style sambil memegang menggunakan raifal AK-47 secara tidak sengaja menembak mati sekurang-kurangnya tiga orang selepas gagal mengawalnya semalam.

Friday, 15 November 2013

DISEBALIK KEHIDUPAN 'GLAMOUR' BEKAS RATU CANTIK MALAYSIA


Miss Universe Malaysia 2002 Karen Ang

Dia sendiri tidak menyangka, kemenangannya itu telah mengheret dirinya dalam kontroversi yang cukup menyeksa jiwa raganya.Tujuh tahun selepas dimahkotakan sebagai pemenang, gambar porno bekas pramugari MAS itu dikatakan tersebar dalam internet.

SELUAR DALAM ANTI-ROGOL


Seluar yoga dan seluar pendek anti rogol akan segera dipasarkan. Bahan seluar ini sangat sukar dirobek dan dipotong.

Thursday, 7 November 2013

KUCING BERWARNA MERAH



Kucing Merah disebut juga sebagai Kucing Kalimantan atau Kucing Borneo. Dalam bahasa Inggris dikenal sebagai Borneo Bay Cat, Bay Cat, Bornean Bay Cat, dan Bornean Marbled Cat. Sedangkan dalam bahasa latin disebut sebagai Pardofelis badia, yang bersinonim dengan Catopuma badia dan Felis badia. Kucing ini merupakan salah satu spesies endemik pulau Kalimantan. 

Saturday, 2 November 2013

ARTIS ISLAM MALAYSIA SAMBUT 'HARI SYAITAN'


Semalam, merupakan hari di mana sambutan Halloween meriah diadakan di negara-negara Barat. Secara ringkas, Halloween adalah tradisi perayaan malam 31 Oktober yang dikaitkan dengan makhlus halus, syaitan, ahli sihir dan hantu.

Friday, 1 November 2013

KEHEBATAN YANG TIDAK PERNAH TERJANGKAU....


KISAH SEORANG PEMUDA, JANDA DAN SEBIJI TERUNG


Di Damsyiq (Dimascus) terdapat sebuah masjid besar yang diberi nama Masjid at-Taubah. Ia merupakan sebuah masjid yang diberkati, indah dan mendamaikan.

Friday, 25 October 2013

BERTUDUNG TAPI HARAMJADAH !


Apakah tujuan anda bertudung ? Adakah kerana menutup aurat atau sekadar ikutan fesyen..???
Tepuk dada...tanyalah IMAN.....
Lihat seterusnya gambar-gambar berikut :

Monday, 7 October 2013

YAHUDI MAHU ORANG ISLAM BENCI KAMBING ?


Mereka yang berpangkat doktor menyarankan kita supaya mengelakkan dari memakan daging kambing, kerana daging kambing boleh menyebabkan panas badan. Ada juga doktor yang mengatakan kandungan lemak dan kolesterol pada daging kambing tinggi serta seringkali daging kambing dituding sebagai penyebab darah tinggi dan sakit jantung.

CREEPY : MUMIA HAIWAN DI TASIK NATRON

Tasik Natron yang terletak di Tanzania ialah antara tasik yang paling extreme di dunia. Kombinasi cuaca panas sehingga 60 darjah selsiusdan air yang beralkali mengakibatkan mana-mana haiwan yang mati di dalam tasik ini secara automatik berubah menjadi mumia semula jadi. Hambar di bawah diambil oleh jurufoto Nick Brandt ketika beliau melawat tasik ini. Creepy dan cool pada waktu yang sama. 

AJI-NO-MOTO (MSG) PEMBUNUH SENYAP ???

halia

TERDAPAT ribuan makanan terproses dikatakan mengandungi penambah perisa monosodium glutamate (MSG). Dalam bahasa Melayu monosodium glutamate dikenali sebagai mononatrium glutamat atau dalam bahasa mudahnya.... AJI-NO-MOTO..!!!

Wednesday, 2 October 2013

KHASIAT PELBAGAI JENIS TEH DI PASARAN


Teh merupakan salah satu minuman yang paling popular di dunia selain air. Ia juga kaya dengan maanfaat untuk kesihatan tubuh badan. Di sini, kami senaraikan jenis-jenis teh yang mempunyai kebaikannya masing-masing. 

PILU SEORANG IBU : 2 BERADIK MAUT KETIKA BERMOTOSIKAL KE SEKOLAH

Ajal ketika ke sekolah
Roziah (tudung kelabu) melihat wajah anaknya untuk kali terakhir sebelum dikafankan. Gambar kecil: Muhammad Adhwa (kiri), Muhammad Asyraf

PEKAN – ‘Saya pakai topi (keledar) ni mak, untuk keselamatan’. Itulah gurauan terakhir Muhammad Adhwa Ramli, 17, kepada ibunya sebelum maut bersama adiknya, Muhammad Asyraf, 13, ketika di dalam perjalanan ke sekolah kira-kira jam 7.10 pagi semalam.

Sunday, 29 September 2013

RATU FILIPINA DINOBATKAN MISS WORLD 2013, BEKAS MODEL SEPARUH BOGEL..???


NUSA DUA, Bali - Peserta Filipina, Megan Young dinobat sebagai Miss World dalam pertandingan ratu cantik berkenan yang berlangsung di sini semalam.
Young mengenepikan lima finalis lain termasuk peserta Perancis dan Brazil.

Wednesday, 4 September 2013

ASAL-USUL RAMBUT PALSU

Apakah sejarah penggunaan rambut palsu oleh manusia? Sudah berapa lamakah rambut palsu digunakan oleh manusia? Baca infografik di bawah untuk jawapannya.

Tuesday, 3 September 2013

ANDA MASIH DARA JIKA........


Rekahan Bibir

Kita dapat mengenal pastinya jika bibir seorang wanita itu sangat mengancam dan berwarna kemerah-merahan. Dan rekahannya pula cantik. Selain itu, bibirnya juga bergaris-garis dan dapat dilihat dengan jelas.

Monday, 2 September 2013

WANITA GILA SEKS, MAHU BERZINA DENGAN 100K LELAKI....


Nak kata lawa, seksi.... tak adalah lawa mana pun. Lawa lagi makcik goreng pisang kat simpang jalan keluar tu.... Nak kata seksi...dengan badan gedebe dan selulit merata2 tu, seksi ke? Ishhh...seksi lagi kambing betina jiran sebelah umah tu...


Tapi tu lah... Ania Lesewska, wanita dari Poland ini mempunyai impian 'binatang' dan tak berakal langsung apabila mengimpikan untuk 'berzina' dengan 100,000 lelaki dari seluruh dunia, hinggakan teman lelakinya sendiri tidak tahan dengan obessinya itu.

PILIHAN DIET TERBAIK UNTUK PESAKIT DIABETES


Bagi anda yang mempunyai penyakit diabetes, tentu anda penat untuk mengawal pemakanan anda. Tidak boleh makan makanan yang manis, berkarbohidrat tinggi dan banyak lagi. 

AIR KENCING UNTA BOLEH MERAWAT KANSER ?


Sejak hampir 3000 tahun sebelum Masihi lagi unta amat terkenal dan disukai di kalangan masyarakat Arab kerana ia boleh dijadikan sebagai pengangkutan manusia dan barang. 

Tetapi mungkin anda semua tidak tahu yang bukan hanya daging dan susunya sahaja yang bermanfaat kepada manusia, malah air kencing unta turut mengandungi khasiat yang masih belum diketahui umum secara menyeluruh. 

Thursday, 15 August 2013

MAYAT WANITA DI MAKAN KUCING PELIHARAANNYA


London : Seorang wanita Hampshire ditemui dengan tubuhnya tinggal separuh selepas dimakan oleh kucing peliharaannya berikutan mayatnya tidak ditemui selama dua bulan.

PENCURI KUBUR MATI DALAM KUBUR


Beijing : Bagaikan buku bertemu ruas sekumpulan pencuri dan penceroboh kubur menerima pengajaran pahit - di kubur itu sendiri.
Dalam kejadian di Xi’an di wilayah Shaanxi itu lima penjenayah terbabit sedang bekerjasama menggali kubur lama di kawasan berkenaan.

Sunday, 11 August 2013

NENEK 100 TAHUN MAHIR MATEMATIK

Foto

Ampang : Matematik dan Engson Drani sukar dipisahkan. Menjalani kehidupan harian berkait rapat dengan pengiraan membuatkan warga emas berusia 100 ini kekal sihat dan memiliki daya ingatan kuat.

LIF PALING LAJU DI DUNIA


Shanghai : Kerana tidak berpuas hati dengan kedudukannya di tempat kedua bangunan tertinggi di dunia, pereka Shanghai Towers terpaksa memilih kategori berbeza untuk berada di tempat nombor satu.

Friday, 9 August 2013

(VIDEO) : BUNIAN MENJELMA KETIKA JERAT AYAM UTAN


Satu rakaman video sewaktu ingin mendenak/memikat ayam hutan terakam penampakan orang berjubah putih melalui di belakang di dalam rimbunan pokok-pokok di kawasan tersebut. Mengikut pada tajuk video tersebut kejadian ini dirakamkan di Padang Serai.

Wednesday, 31 July 2013

'KAU TAKKAN BERNIKAH DENGAN DIA, KAU AKAN BERNIKAH DENGAN AKU BALIK'


TIDAK ramai yang tahu akan cerita ini. Peristiwa yang berlaku dalam hidupnya pada satu malam, kira-kira tujuh tahun lalu menjadikan penyanyi Memburu Rindu terus-terusan dilanda kasmaran kepada wanita bernama Arianie Mohd. Abidin.

BERUSIA 18 TAHUN, SUDAH KAHWIN KONTRAK 11 KALI

Hiasan

Indonesia – Fitriasih, 18, mengakui dirinya telah melakukan perkahwinan kontrak dengan lelaki Timur Tengah sebanyak 11 kali di kawasan Puncak Cisarua, Jawa Barat.

Thursday, 18 July 2013

KISAH NABI ADAM A.S DAN TELADAN DARIPADANYA

Bumi dan gunung-ganangnya.....sekadar hiasan.

Setelah Allah s.w.t.menciptakan bumi dengan gunung-gunungnya, laut-lautannya dan tumbuh - tumbuhannya, menciptakan langit dengan mataharinya, bulan dan bintang-bintangnya yang bergemerlapan menciptakan malaikat-malaikatnya ialah sejenis makhluk halus yangdiciptakan untuk beribadah menjadi perantara antara Zat Yang Maha Kuasa dengan hamba-hamba terutama para rasul dan nabinya maka tibalah kehendak Allah s.w.t. untuk menciptakan sejenis makhluk lain yang akan menghuni dan mengisi bumi memeliharanya menikmati tumbuh-tumbuhannya,mengelola kekayaan yang terpendam di dalamnya dan berkembang biak turun-temurun waris-mewarisi sepanjang masa yang telah ditakdirkan baginya.
 

FADILAT BERBUKA PUASA DENGAN KURMA


ALLAH SWT telah menjadikan kurma atau tamar dengan banyak keistimewaan dan kelebihannya.
Kurma adalah satu mukjizat dan sumber rezeki, manfaat serta memberi kesihatan bagi kehidupan manusia. 

KENALI HADIS PALSU...


Menyebarkan hadis palsu tanpa menerangkan tentang kepalsuannya adalah merupakan satu dosa yang amat besar. Penipuan dan bersekongkol dengan penipuan adalah dosa menurut ajaran Islam. Apatah lagi jika pembohongan itu menggunakan nama Allah dan RasulNYA. Kesannya besar dan bahaya. Mereka yang terpedaya dengan penipuan tersebut akan mengamalkan sesuatu yang disangkakan bersumber dari Tuhan sedangkan hakikatnya tidak demikian. Jika isi pembohongan itu sesuatu yang jelas bercanggah dengan hakikat fakta, ataupun sesuatu yang ‘lekeh’ maka Tuhan ataupun RasulNya akan dipersalahkan. Mungkin ia akan menghilangkan keimanan manusia terhadap ajaran agama.
Justeru itu, Islam mengharamkan sama sekali perbuatan mengadakan hadis palsu seperti penegasan Nabi s.a.w dalam hadis mutawatir:
“Sesungguhnya berdusta ke atasku (menggunakan namaku) bukanlah seperti berdusta ke atas orang lain (menggunakan nama orang lain). Sesiapa yang berdusta ke atasku dengan sengaja, maka siaplah tempat duduknya dalam neraka”.

APAKAH DITERIMA PUASA ORANG YANG MENINGGALKAN SOLAT DENGAN SENGAJA ??


Orang yang meninggalkan solat jika ia meninggalkannya kerana mengingkari atau menolak kewajipan tersebut, ia murtad dari agama dengan sepakat (ijmak) para ulamak. Orang yang murtad tidak sah ibadahnya termasuk puasa. 
Adapun jika ia meninggalkan solat kerana malas atau segan (yakni ia masih mengakui kewajipan solat, cuma ia malas melakukannya), para ulamak berbeza pandangan tentang hukumnya;

Wednesday, 17 July 2013

TIADA KOLAGEN DALAM RUMPAI LAUT, JANGAN TERTIPU DENGAN IKLAN


Apa yang anda akan baca di bawah ini mungkin akan mengejutkan. Malah mungkin ada yang tidak mahu menerima kenyataan. Realiti kadangkala sememangnya pahit untuk ditelan. 
Kolagen adalah sejenis protein. Terdapat lebih 25 jenis kolagen yang terhasil secara semulajadi di dalam tubuh manusia. Ia membentuk 30% dari jumlah protein dalam tubuh manusia. Tidak dinafikan ia sangat penting untuk tubuh. Ia berfungsi seperti gam pelekat yang melekatkan seluruh bahagian tubuh kita. Seringkali kolagen dikaitkan dengan kesihatan kulit. Ia membantu melambatkan proses penuaan. Bukan membuatkan kulit yang berkedut kembali tegang. Kenyataan ini sepatutnya diambil perhatian.

10 PERINGATAN BUMI UNTUK MANUSIA


Berkata Anas Bin Malik r.a;

Sesungguhnya setiap hari bumi menyeru kepada manusia dengan sepuluh perkara.
 
1. Wahai anak Adam! Berjalanlah di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimasukkan ke dalamnya kelak.

TERPAKSA BERPURDAH KERANA DITUMBUHI JANGGUT, MISAI DAN BULU DADA


Hiasan
Jakarta : Selepas 19 tahun ‘bersembunyi’ di sebalik purdah akhirnya seorang ibu nekad mendedahkan keunikan dirinya kepada umum semalam.
Agustina Dorman, 38, bertindak menyorokkan wajahnya sejak sekian lama bagi mengelak dua anaknya diejek atau dimalukan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...