Tuesday 12 June 2012

WANITA HAMIL 9 BULAN DIBAKAR DAN DITEMBAK, SELAMAT....


Detroit - Seorang wanita hamil di Amerika Syarikat (AS) diculik dan ditahan oleh orang yang tidak dikenali, kemudian dibakar hidup-hidup dan ditembak dari belakang. Mujur, wanita muda ini berhasil bertahan hidu, bahkan menyelamatkan dirinya sendiri.

Daro Detroit Free Press, insiden yang menyayat hati tersebut dialami oleh wanita yang sedang mengandung 9 bulan. Ianya bermula, wanita dan kekasihnya selesai menonton filem bersama. Wanita ini menghantar kekasihnya pulang ke rumahnya di Warren, Ohio. 

Setelah menghantar kekasihnya pulang, tiba-tiba ada seseorang yang mendekatinya dari belakang. Dengan cepat, orang yang tidak dikenali itu mengikat tangan dan kakinya, serta menutup matanya dengan pelekat besar. Wanita berusia 22 tahun ini kemudian dipaksa masuk ke dalam keretanya sendiri.

Si pelaku memandu kereta wanita tersebut ke sebuah wilayah terpencil di Detroit. Di lokasi tersebut, pelaku kemudian menuangkan cairan ke tubuh wanita tersebut lalu membakarnya. Tidak hanya itu, pelaku juga menembak wanita tersebut dari belakang. Tembakan tersebut mengenai punggung bahagian atas wanita tersebut.

"Dia sama sekali tidak tahu ada di mana dirinya saat itu," terang anggota polis Warren, Sersan Dave Geffert.

Setelah membakar dan menembak wanita ini, pelaku langsung melarikan diri. Ditinggal sendirian, wanita ini berjaya menanggalkan pelekat yang ditempel  dimata, tangan, dan kakinya. Dia kemudian berusaha memadamkan api yang membakar badannya dengan berguling-guling di tanah. Beruntung, api tersebut boleh padam.

"Segera setelah pelaku menembaknya, dia lari dari lokasi kejadian," terang Gefferts, sambil menyatakan, pelaku adalah laki-laki kerana suara pelaku adalah suara laki-laki.

Setelah berhasil lepas dari api, wanita ini memandu keretanya ke sebuah stesen pam minyak  di Detroit. Di sana, dia menelefon ibunya yang kemudian datang menjemputnya.

Keduanya kemudian menuju ke Rumah Sakit Beaumont di Royal Oak, Detroit, untuk membuat pemeriksaan terhadap wanita tersebut. Hasil pemeriksaan USG menunjukkan, keadaan kandungan wanita tersebut baik-baik saja. "Dia masih dalam masa pemulihan," ucap Geffert.
Pihak polis tempatan telah memulakan penyiasatan terhadap kes tersebut. Namun, hingga saat ini, polis masih menjalankan siasatan dan memburu pelaku.

No comments:

Post a Comment