Monday 30 June 2014

PENGGUNAAN UBAT KETIKA BERPUASA

Beberapa orang sahabat bertanya saya mengenai penggunaan ubat ketika berpuasa. Sebelum saya menjawab soalan ini, suka saya membawa beberapa ayat al-Quran berkaitan dengan puasa dan rukhsah meninggalkan puasa.

Tuesday 17 June 2014

FENOMENA UNIK HANYA DI JAMAICA..... API MENYALA ATAS AIR


Di Jamaica, ada api yang menyala di atas air. Anehnya, pengunjung boleh berendam di air tersebut anpa sebarang kecederaan.

TIDAK MENGAPA REMAJA BERGIGI RONGAK DI AFRIKA


Gigi ronggak di depan biasanya membuat orang malu dan ingin menutupinya dengan menggunakan gigi palsu . Berbeza dengan di Cape Town dan beberapa kawasan lain di Afrika Selatan , gigi ronggak menjadi trend . Meski sudah sangat jarang , trend fashion itu sudah berlaku lama sekitar 60 tahun.

PERKUBURAN PUAK SYIAH YANG TERBESAR DI DUNIA


Wadi Us-Salaam (Lembah Damai) terletak di Najaf, Iraq, adalah kawasan perkuburan terbesar di dunia yang merangkumi kawasan seluas 1.485,5 hektar dan terdapat berjuta-juta makam.

Saturday 14 June 2014

DESA RAMBUT - WANITA DI KAMPUNG INI MILIKI RAMBUT PANJANG HINGGA KE TUMIT


Sekali pandang tidak ada yang unik dari desa yang berada di sebelah barat laut Guangzhou, China, ini. Tapi jika berkunjung pada musim panas dan gugur, barulah anda dapat melihat keunikan kampung tersebut.

Thursday 5 June 2014

INILAH KAMPUNG KHAS UNTUK ORANG YANG BERPENYAKIT KUSTA DI CHINA


Kampung untuk orang-orang yang di sisihkan kerana berpenyakit, ini adalah kelompok yang masih hidup terakhir koloni pesakit kusta Cina yang dihalau daripada masyarakat kerana ramai percaya mereka telah dikutuk. 

PELIK - GAMBAR IKAN BERKEPALA BUAYA


Ikan ini mungkin kelihatan seperti buaya, tetapi ia bukanlah buanya. Ini adalah ikan raksasa dipanggil alligator gar (Atractosteus spatula) dan ia adalah jenis bersirip sinar ikan primitif.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...