Saturday 11 August 2012

APA KAITAN ISRAEL DAN YAKJUJ & MAKJUJ

Siapa atau apa itu Yakjuj & Makjuj yang disebut oleh Allah s.w.t. di dalam al-Quran, surah al-Kahfi bersama cerita Zulqarnain itu? Persoalan ini pastinya menjadi misteri dan perdebatan dari semasa ke semasa. Oleh sebab al-Quran hanya menyebut secara ringkas dan sedikit sahaja tentang Yakjuj & Makjuj ini, jadi para ulama' dan cendekiawan muslim telah sedaya upaya menghuraikan tentang makhluk misteri ini dari semasa ke semasa mengikut peredaran zaman masing-masing.

Satu huraian yang begitu detail, dengan segala dalil dan hujah akademik sama ada daripada tafsiran al-Quran itu sendiri, tafsiran kitab-kitab agama lain seperti Bible, cerita-cerita daripada inskripsi purba, cerita-cerita daripada buku-buku sejarah sama ada yang ditulis daripada penulis barat atau muslim, semuanya dihuraikan satu persatu tentang sifat, watak, profail, sejarah, asal-usul, dan perkembangan bangsa Yakjuk & Makjuj dalam huraian yang begitu menarik boleh dibaca daripada buku karangan Muhammad Alexander @ Wisnu Sasongko seorang calon Ph.D dari Univerisiti Brawijaya Indonesia ini.

Secara ringkasnya, buku ini mengisahkan tentang takrif dan sejarah Yakjuj & Makjuj terlebih dahulu (atau disebut juga sebagai Gog Magog) dan akhirnya membuat kesimpulan bahawa Yakjuj & Makjuj adalah bangsa Scythia yang mendiami secara nomad di kawasan Utara Asia (Padang Rumput Eurasia). Hal ini dibuktikan dengan penemuan-penemuan arkeologi perkuburan dan mumia orang Scythia. Keturunan mereka tersebar dari Eropah Timur (Ukraine Romania dan Rusia) hingga ke Mongolia. [lihat pada mukasurat 215].

Seterusnya dihuraikan di mana bangsa Yakjuj dan Makjuj sekarang ini. Kesimpulan akhir membuktikan bahawa bangsa Yakjuj & Makjuj ada kaitan dengan bangsa Israel yang bersebaran sekarang ini di US dan Eropah.

Oleh sebab cendekiawan barat juga menemui bukti bahawa bangsa Israel adalah Gog Magog yang disebut dalam kitab-kitab mereka sebagai bangsa pemusnah, jadi mereka cuba menimbus fakta sejarah ini bahkan cuba mengelirukan dunia dengan mengatakan bahawa bangsa Gog Magog adalah bangsa umat Islam yang pada akhir zaman akan membuat kerosakan kepada dunia.

Kredit perlu diberi sepenuhnya kepada Muhammad Alexander kerana beliau telah sedaya upaya menangkis serangan barat ini dan membuktikan bahawa bangsa Israel adalah sebenarnya bangsa Gog Magog tersebut sekaligus inilah Yakjuj & Makjuj yang dimaksudkan oleh al-Quran.

Yang pasti, baginda Nabi Muhammad s.a.w. memang pernah membuat ramalan (yang pastinya ramalan Rasul berasaskan wahyu yang pasti benar) bahawa di akhir zaman, Yakjuj & Makjuj akan kembali merosakkan dunia dan tidak ada kekuatan untuk mengalahkan mereka (sehingga lahirnya Imam Mahdi dan pastinya selepas itu memerlukan juga bantuan Nabi Isa yang diturunkan kembali oleh Allah bagi menyelematkan Muslim Mukmin yang sejati).

Selepas Yakjuj & Makjuj disekat oleh Zulqarnain yang telah membina tembok pemisah (yang tidak boleh dipanjat dan ditebuk-sila lihat tafsiran dalam surah al-kahfi), Yakjuj & Makjuj seolah-olah telah hilang taringnya. Tapi yang pasti, bangsa ini tidak pernah pupus, dan hari ini memang bangsa Israel yang tiada negaranya sendiri ini, berasal dari bangsa Yakjuj & Makjuj ini sedang kembali mengganas di persada dunia dengan cara ganas yang sesuai dengan peredaran zaman.

Inilah amaran daripada Baginda Nabi yang patut sentiasa diingat oleh umat Islam supaya berwaspada dengan serangan Yakjuj & Makjuj yang dalam maksud modennya sekarang ialah Israel itu sendiri.

Sedikit kesimpulan daripada karangan Muhammad Alexander, pada mukasurat 550 [wow-memang agak tebal buku ini dan pastinya dengan niat untuk menimba ilmu, banyak pahala yang anda dapat daripada membaca buku ini kerana ada hadis menyatakan bahawa menimba ilmu lebih baik daripada sembahyang sunat 1000 rakaat - pasti kita tak mampu nak solat 1000 rakaat tapi untuk menghabiskan setebal 550 muka surat, saya rasa, anda mampu] buku tersebut:

"Bahkan selepas menemui hubungan Scythia = Israel, para evangelis-zionis cuba membersihkan watak Scythia, daripada pengganas abad 8-5 SM, menjadi bangsa yang baik, berasal daripada keturunan Nabi Ishak (Isaac). Nama Isaac didakwa sebagai asal dari nama 'Saca' atau 'Scythia'. Langkah selanjutnya, demi menjaga hubungan baik dengan bangsa Eropah dan Amerika. Para evangelis-zionis membuat suatu kesimpulan bangsa-bangsa Eropah dan Amerika adalah keturunan Scythia (Israel). Berdasarkan sumber-sumber Evangelis-Zionis ini dapat disimpulkan Gog Magog adalah Scythia, Scythia atau Saca atau Saxon (Anglo Saxon) keturunan Israel, yang sekarang menjadi bangsa-bangsa Eropah dan Amerika. Logiknya, kolinialisme bangsa Eropah ke atas negeri-negeri timur dan Islam pada abad 18-20M, adalah salah satu eposid keluarnya Yakjuj Makjuj / Gog Magog."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...