Friday 15 November 2013

SELUAR DALAM ANTI-ROGOL


Seluar yoga dan seluar pendek anti rogol akan segera dipasarkan. Bahan seluar ini sangat sukar dirobek dan dipotong.

"Sehingga perempuan dan anak perempuan boleh mempunyai lebih banyak kekuatan untuk mencegah tindakan kekerasan seksual ," ujar Indiegogo yang mengkampanyekan AR Wear, seperti dipetik nydaily , Kamis ( 13/11/2013 ) .

Ruth dan Yuval yang merancang mengatakan , seluar dalam pantas terpakai dalam situasi berbahaya , misalnya saat perempuan ingin clubbing, dating pertama, berjalan sendiri di malam hari atau berpergian ke luar negeri.

Mereka berkata, idea membuat seluar anti rogol muncul tahun lalu setelah melihat berita tetang seorang perempuan menjadi korban perkosaan orang- orang terdekat . Ia berfikir saat ada sesuatu yang boleh melambatkan serangan sehingga korban boleh mencari pertolongan.

Yuval lalu bekerjasama dengan Ruth yang hampir menjadi mangsa rogol sebanyak dua kali untuk mewujudkan ideanya tersebut .

" Kenangan bagaimana pakaiannya dalam ditarik ke bawah begitu cepat membuat dia percaya AR Wear boleh berkesan untuk mencegah beberapa perkosaan dengan menyebabkan kelewatan ," katanya.

Mereka menjelaskan , seluar mempunyai struktur rangka inovatif dengan kunci pemakaianya di pinggang sehingga sukar tertarik atau koyak. Mereka juga mendakwa seluar selesa.

Sumber inilah.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...