Thursday 11 October 2012

AKIBAT TIDAK BERSYUKUR DENGAN WAJAH CANTIK ..

Hang Mioku seorang wanita cantik yang berusaha mempertahankan kecantikannya dengan melakukan implan silicon pada wajahnya. Pengalamannya semoga menjadi pelajaran buat kita semua tentang hal ini. Wanita ini mengalami kerosakan teruk pada wajahnya kerana silicon yang di tanamkan di wajahnya.

Suntikan pertamanya belum membuat dia puas atas penampilan barunya, dia pun melakukannya beberapa kali tapi belum juga membuatnya mendapatkan kepuasan atas usahanya tersebut, bahkan tidak cuma menyuntik silicon, dia juga menjalani beberapa kali pembedahan untuk hal tersebut. Namun yang terjadi tidak seperti yang di harapkannya. Apa yang di lakukan justru semakin memburukkan keadaan kerana retouching yang berlebihan.

Ada baiknya kita mengetahui tentang apa sebenarnya silicon yang biasa di gunakan untuk "memperbaiki" wajah tersebut.


Silikon adalah polimer nonorganik yang berbeza-beza, dari cecair, gel, getah, hingga sejenis plastik keras. Beberapa ciri-ciri khusus silikon: tak berbau, tak berwarna, kalis air, serta tak rosak akibat bahan kimia dan proses pengoksidaan, tahan dalam suhu tinggi, serta tidak dapat menghantarkan elektrik. Pertama kali ditemui, digunakan untuk membuat lem, pelincir, injap jantung buatan, hingga implan payudara.


Wajah asal Hang Mioku .... cantik pe....








SUMBER :  Tabekpuang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...