Saturday 6 October 2012

TELUR TERSENYUM

 

Sebuah telur membuat terkejut  pemiliknya saat mengunjungi reban tempatnya memelihara ayam. Dia menemukan sebiji telur yang dikulitnya memiliki pola senyuman. 

Pauline Whiting mendapatkan telur unik itu dari ayam betina bernama Harriet yang dimilikinya. Selama ini Harriet kerap menelurkan telur-telur yang tidak sempurna kerana usianya yang tua. Namun baru kali ini menelurkan yang benar-benar unik. 

"Aku pergi untuk mengumpulkan telur seperti biasa dan melihat satu telur besar," tutur Pauline. "Aku melihat dengan jelas ada garis bayangan yang membentuk seperti mata dan satu melengkung seperti tersenyum." 

Warga Newbury, Berks, Inggeris ini pun segera menunjukkan pada suaminya dan tidak lupa megambil gambar telur tersebut. Setelah itu ia memecah telur tersebut dan memasaknya menjadi omelette untuk dimakan. Pauline mengaku tidak merasa sayang menyimpannya kerana pada akhirnya akan busuk dan dibuang. 

"Aku tidak boleh menyimpannya kerana akhirnya juga akan dibuang, jadi kami memutuskan untuk memakannya." lanjut wanita berusia 56 tahun ini. "Tapi telur itu sudah membuatku senang kerana aku selalu tersenyum saat mengingatnya."

sumber 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...